DE GESCHIEDENIS VAN LOCTITE
De geschiedenis tot nu toe


Al meer dan 50 jaar excelleert Loctite als wereldleider in betrouwbare lijmen. Onze state-of-the-art productportfolio is wereldwijd verkrijgbaar in meer dan 80 landen en herkenbaar aan zijn uitzonderlijke snelheid, kracht, duurzaamheid en gebruiksgemak. Consumenten over de hele wereld vertrouwen op Loctite voor snelle, sterke en duurzame oplossingen voor hun lijmklussen. Consumenten over de hele wereld vertrouwen op Loctite voor snelle, sterke en duurzame oplossingen voor hun lijmklussen.

Complete herlancering van de Super Glue-3 assortiment: Nieuw design en nieuwe vloeibare formule - nu water-, schok- en temperatuurbestendig (van -50°C t/m 120°C)

2014

Nieuwe Super Glue Power Flex lancering. De sterke en flexibele superlijm is terug met een nog sterkere reclame: de Hanging Man hangt nu ondersteboven aan een flexibele trampoline!

2012

Nieuw ontwerp en nieuwe merklancering: Loctite Super Glue Liquid lijmen worden geüpgraded naar een water- en vaatwasserbestendige, resistente formule en krijgen de D3 technische standaard volgens DIN EN 204.

2010

Loctite Power Easy wordt op de markt gebracht, een product met een langere droogtijd waardoor herpositioneren en herschikken van oppervlakken mogelijk is.

2008

De eerste flexibele formule voor instantverlijming wordt gelanceerd: Loctite Power Flex.

2006

De vloeibare secondelijmen van Loctite worden opnieuw gelanceerd met een schokbestendige formule.

1997

De Duitse fabrikant Henkel neemt Loctite over.

 

 

1975

Loctite verkoopt secondelijm als product dat niet alleen voldoet aan de eisen van de industrie, maar ook geschikt is voor dagelijkse lijmklussen in huis.

 

1968

Loctite wordt gelanceerd op de automarkt en voorkomt trillingen in de motor veroorzaakt door losse bevestigingsschroeven.

1960

In 1960 wordt de mijlpaal van 1 miljoen dollar omzet bereikt. Loctite ontwikkelt haar eerste marketingstrategie: "We verkopen niet alleen een fles lijm, we verkopen een systeem". Deze slogan benadrukt de essentiële rol van Loctite bij het onderhouden en het verlengen van de levensduur van machines in de industrie.
 
In het begin van de jaren '60 ontdekt een team van wetenschappers cynoacrylaten, die vervolgens worden ontwikkeld onder het merk Loctite. De revolutionaire acrylbasis die tegenwoordig bekend staat als secondelijm, hardt onmiddellijk uit bij kamertemperatuur en hecht aan de meeste oppervlakken en materialen waarmee het in contact komt.

1953

Wrijving zorgt in alle soorten machines voor slijtage, waardoor moeren en bouten losraken en lekkages ontstaan. Dat was het geval in 1953 en is tegenwoordig niet anders. Deze situatie werd lange tijd beschouwd als een onoplosbaar probleem, totdat de gepromoveerde chemici (en vader en zoon) Vernon en Robert Krieble een anaerobe lijm ontwikkelden in het laboratorium van Trinity College, Connecticut.

Deze unieke hars kon uitharden in afwezigheid van lucht en vulde de gaten rondom moeren en bouten om deze stevig op hun plaats te houden. Zodra het product klaar was voor commercieel gebruik, richtte Krieble de onderneming American Sealants op.